Załącznik nr 1 do Uchwały nr 62/BS/2020 Zarządu Banku Spółdzielczego w Radomiu z dnia 27.10.2020r. BANK SPÓŁDZIELCZY w RADOMIU
Regulamin wydawania środków identyfikacji elektronicznej i przekazywania informacji w ramach mojeID rozdział 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE§ 1. 1. Niniejszy „Regulamin wydawania środków identyfikacji elektronicznej i przekazywania informacji w ramach mojeID”, zwany dalej „Regulaminem”, został wydany przez Bank Spółdzielczy w Radomiu z siedzibą w Radomiu,26-600 Radom, ul. Czachowskiego 21A, wpisany przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000053446, NIP796-004-15-10, REGON 000498106 zwany dalej „Bankiem”. 2. Regulamin określa zasady nieodpłatnego wydawania przez Bank Środków Identyfikacji Elektronicznej, a także przekazywania, na wniosek Klienta, danych identyfikujących pochodzących ze Środka Identyfikacji Elektronicznej, zwane dalej „Usługami identyfikacji”, które świadczone są przez Bank w celu umożliwienia Klientowi uwierzytelnienia wobec Dostawców świadczących usługi online o charakterze publicznym lub komercyjnym. § 2. 1. Użyte w Regulaminie określenia oznaczają: 1) Dostawca – podmiot polegający na identyfikacji elektronicznej, oznaczającej proces używania danych w postaci elektronicznej identyfikujących i unikalnie reprezentujących osobę fizyczną; 2) Środek Identyfikacji Elektronicznej – materialna lub niematerialna jednostka zawierająca dane identyfikujące osobę fizyczną i używana do celów uwierzytelnienia dla usługi online, w rozumieniu Rozporządzenia EIDAS, wydawana przez Bank, o średnim poziomie bezpieczeństwa; 3) Klient – osoba fizyczna, która zawarła z Bankiem umowę, na podstawie której posiada ona dostęp do serwisu bankowości internetowej; 4) Usługa mojeID – usługa świadczona Bankowi, za pośrednictwem Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. z siedzibą w Warszawie, przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. z siedzibą w Warszawie, polegająca na pośredniczeniu w pozyskiwaniu przez Dostawców usług online danych identyfikujących osoby fizyczne uwalnianych (przekazywanych) przez wydawców środków identyfikacji elektronicznej, w szczególności w celu uwierzytelnienia do świadczonych przez Dostawców usług online; 5) Serwis bankowości internetowej – element usługi bankowości elektronicznej udostępnianej przez Bank, umożliwiający korzystanie z usług Banku przez Internet, dostępny pod adresem: www.bsradom.pl; 6) Umowa o świadczenie Usługi identyfikacji – umowa pomiędzy Klientem a Bankiem, której warunki określa niniejszy Regulamin i do zawarcia której dochodzi z chwilą złożenia przez Klienta wniosku o wydanie Środka Identyfikacji Elektronicznej i przekazanie danych identyfikujących pochodzących ze Środka Identyfikacji Elektronicznej; 7) Rozporządzenie EIDAS – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE. 2. W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie postanowienia „Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych”, zwanego dalej „Regulaminem prowadzenia rachunków”. rozdział 2. Zawarcie umowy o świadczenie usługi identyfikacji i zasady korzystania z usługi identyfikacji§ 3. 1. Usługi identyfikacji dostępne są w Serwisie bankowości internetowej. W Usługach identyfikacji Bank stosuje silne uwierzytelnienie pochodzące z Serwisu bankowości internetowej. 2. Do zawarcia Umowy o świadczenie Usługi identyfikacji dochodzi z chwilą złożenia przez Klienta, w Serwisie bankowości internetowej, wniosku o wydanie Środka Identyfikacji Elektronicznej i przekazanie danych identyfikujących pochodzących ze Środka Identyfikacji Elektronicznej. 3. Klient, który chce skorzystać z Usługi identyfikacji: 1) składa oświadczenie o zapoznaniu się z treścią Regulaminu i zobowiązaniu do jego przestrzegania; 2) składa oświadczenie o prawidłowości i aktualności danych identyfikujących Klienta; 3) składa wniosek o wydanie Środka Identyfikacji Elektronicznej; 4) udziela zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Bank w celu niezbędnym do świadczenia Usługi identyfikacji; 5) udziela zgody na przekazanie przez Bank, za pośrednictwem podmiotów, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 4, danych identyfikujących, pochodzących ze Środka Identyfikacji Elektronicznej, do wskazanego Dostawcy; 6) upoważnia Bank do przekazania podmiotom, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 4, informacji, że jest Klientem Banku. 4. Klient korzystający z Usługi identyfikacji ma obowiązek: 1) korzystać ze Środka Identyfikacji Elektronicznej zgodnie z Regulaminem oraz nie wykorzystywać go w celach niezgodnych z przepisami prawa; 2) niezwłocznie zgłosić do Banku zmianę danych identyfikujących, o których mowa w § 4 ust. 3, wykorzystywanych na potrzeby skorzystania z Usługi identyfikacji, utratę wyłącznej kontroli nad danymi umożliwiającymi identyfikację przy użyciu Środka Identyfikacji Elektronicznej lub stwierdzenie nieuprawnionego jego użycia; 3) korzystać z Usługi identyfikacji osobiście, w szczególności nie umożliwiać posługiwania się wydanym Klientowi Środkiem Identyfikacji Elektronicznej osobom trzecim. § 4. 1. Utworzenie Środka Identyfikacji Elektronicznej możliwe jest wyłącznie w Serwisie bankowości internetowej. 2. Bank wydaje jednorazowe Środki Identyfikacji Elektronicznej, które tracą ważność natychmiast po uwolnieniu (przekazaniu) danych identyfikujących pochodzących z danego Środka Identyfikacji Elektronicznej. 3. Dane identyfikujące Klienta to: 1) pierwsze imię; 2) drugie imię; 3) nazwisko; 4) numer PESEL; 5) data urodzenia; 6) miejsce urodzenia; 7) kraj urodzenia; 8) obywatelstwo; 9) typ dokumentu tożsamości; 10) seria i numer dokumentu tożsamości; 11) data ważności dokumentu tożsamości; 12) data wydania dokumentu tożsamości; 13) potwierdzony numer telefonu; 14) pełnoletność; 15) adres mailowy; 16) numer rachunku bankowego; 17) płeć. 4. Każdy Środek Identyfikacji Elektronicznej zawiera dane identyfikujące, o których mowa w ust. 3 pkt 1-5. 5. Środek Identyfikacji Elektronicznej, oprócz danych identyfikujących wskazanych w ust. 3 pkt 1-5, może zawierać także dane identyfikujące, o których mowa w ust. 3 pkt 6-17. 6. Bank wydaje i zarządza Środkami Identyfikacji Elektronicznej. Klient używa Środka Identyfikacji Elektronicznej w szczególności w celu potwierdzenia swoich danych. 7. Użycie Środka Identyfikacji Elektronicznej do identyfikacji w krajowym schemacie identyfikacji elektronicznej odbywa się zgodnie z Ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej. rozdział 3. Przetwarzanie danych§ 5. 1. Bank będzie przetwarzał dane osobowe Klienta w zakresie określonym w § 4 ust. 3 w celu świadczenia Usługi identyfikacji. 2. W ramach użycia Środka Identyfikacji Elektronicznej Bank przekazuje, każdorazowo za zgodą Klienta, pochodzące ze Środka Identyfikacji Elektronicznej dane, o których mowa w § 4 ust. 4 lub 5, do wskazanego Dostawcy. 3. W celu świadczenia Usługi identyfikacji Bank może wykorzystywać dane osobowe Klienta posiadane i przetwarzane w celu realizacji wcześniej zawartych z Klientem umów. 4. Dane osobowe Klienta, w związku z realizacją Usługi identyfikacji, będą przetwarzane przez Bank również po wykonaniu Usługi identyfikacji wyłącznie w zakresie przewidzianym przepisami prawa oraz w celu obsługi reklamacji, udostępniania Klientowi historii Usług identyfikacji, z których skorzystał, zapewnienia możliwości rozliczalności dokonanych czynności i weryfikacji poprawności dokonanej identyfikacji, a także rozpatrywania roszczeń. 5. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Bank dostępne są na stronie https://www.bsradom.pl rozdział 4. Tryb zgłaszania i rozpatrywania reklamacji§ 6. 1. Klienci mogą składać reklamacje dotyczące Usługi identyfikacji świadczonej przez Bank: 1) w formie pisemnej – drogą pocztową lub osobiście w oddziałach Banku; 2) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w formie elektronicznej wysyłając e-mail na adres sekretariat@bsradom.pl; 3) telefonicznie. 2. Aktualne numery telefonów i adresy, pod którymi Klient może składać reklamacje podane są na stronie www.bsradom.pl. 3. Reklamacja dotycząca Usługi identyfikacji powinna zawierać dane identyfikujące Klienta (imię, nazwisko, PESEL), datę wystąpienia reklamowanego zdarzenia i opis zgłaszanych zastrzeżeń lub niezgodności oraz jednoznaczne sformułowanie roszczenia. 4. Bank może zwrócić się do Klienta z prośbą o złożenie dodatkowych pisemnych informacji lub dostarczenie dodatkowych dokumentów, jeżeli uzyskanie tych informacji będzie niezbędne do rozpatrzenia reklamacji dotyczącej Usługi identyfikacji. 5. Na żądanie Klienta, Bank potwierdza w formie pisemnej lub w inny uzgodniony sposób, fakt złożenia przez niego reklamacji. 6. Bank rozpatruje reklamację niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jej otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni, Bank poinformuje Klienta o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania przez Bank terminów, o których mowa powyżej, wystarczy wysłanie odpowiedzi przed upływem tych terminów. 7. Po rozpatrzeniu reklamacji Klient zostanie poinformowany o jej wyniku w formie papierowej albo, na wniosek Klienta, za pomocą innego trwałego nośnika informacji, w szczególności pocztą elektroniczną. 8. Klient ma prawo do pozasądowego rozstrzygania ewentualnych sporów z Bankiem. Podmiotami właściwymi do rozstrzygania sporów są: 1) Bankowy Arbitraż Konsumencki przy Związku Banków Polskich, działający zgodnie z Regulaminem dostępnym na stronie www.zbp.pl, w przypadku Klienta będącego konsumentem; 2) Rzecznik Finansowy, do którego można się zwrócić w trybie wskazanym na stronie www.rf.gov.pl, po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną. 9. Klient będący konsumentem ma prawo skorzystania z możliwości pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego umowy zawartej za pośrednictwem Internetu, usługi bankowości elektronicznej lub usługi bankowości telefonicznej, za pośrednictwem platformy ODR, funkcjonującej w krajach Unii Europejskiej, dostępnej na stronie internetowej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ 10. W sprawach dotyczących Usługi identyfikacji, Klient będący konsumentem ma również możliwość zwrócenia się o pomoc do właściwego Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumenta. 11. Niezależnie od opisanego wyżej postępowania reklamacyjnego, Klientowi w każdym czasie przysługuje prawo do wystąpienia z powództwem do właściwego sądu powszechnego. 12. Organem administracji publicznej sprawującym nadzór nad działalnością Banku jest Komisja Nadzoru Finansowego. 13. Wszystkie reklamacje są rozpatrywane przez Bank z największą starannością, wnikliwie i w możliwie najkrótszym terminie. |