opublikowane: 18 maj 2018, 00:45 przez Admin BS Radom
Działając
w wykonaniu obowiązku informacyjnego określonego w art. 13 ust. 1 i 2
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119,
s. 1) – zwanego dalej skrótowo „RODO” poniżej podajemy informacje, które
umożliwią poznanie podstawowych danych związanych z przetwarzaniem Pani/Pana
danych osobowych. W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z nami w
celu uszczegółowienia lub wyjaśnienia poniższych informacji.
OZNACZENIE ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH –
PODMIOTU, KTÓRE ZEBRAŁ PANI/PANA DANE OSOBOWE
Bank Spółdzielczy w
Radomiu z
siedzibą przy ul. Czachowskiego 21a 26-600 Radom, jest Administratorem
Pani/Pana danych osobowych.
OZNACZENIE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH I SPOSOBU
KOMUNIKACJI Z INSPEKTOREM
Administrator wyznaczył
Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach
ochrony swoich danych osobowych pod adresem e -mail: iod@bsradom.pl,
pod numerem telefonu 48-36-39-366 lub pisemnie na wskazany wyżej adres siedziby
Administratora.
CELE I PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH
Poniżej podajemy Pani/Panu cele przetwarzania
danych osobowych. Informacja ta ma umożliwić poznanie Pani/Panu dla jakich
celów dane są zbierane i poddawane dalszemu procesowi przetwarzania. Jako Administrator
będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe:
- w celu zawarcia i wykonywania
umowy (podstawa z art. 6 ust 1 lit. b RODO);
- w celu oceny ryzyka
kredytowego na podstawie obowiązku z art. 70 i 105 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 1876 z późn.zm.)
(podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
- w celu wypełnienia obowiązków
związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu na
podstawie obowiązku z rozdziału 5 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. (Dz. U. z 2018
r. poz. 723) o
Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (podstawa z art.
6 ust 1 lit. c RODO);
- w celu wypełnienia
zobowiązania do wymieniania z innymi państwami Unii Europejskiej i Organizacji
Współpracy Gospodarczej i Rozwoju informacji o aktywach finansowych rezydentów
tych państw zgromadzonych na rachunkach prowadzonych przez polskie instytucje
finansowe zgodnie z ustawą o wymianie
informacji podatkowych z innymi państwami [Euro – Fatca] (Dz.U. z 2017 r. poz.
648), gdy zawarliśmy umowę (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
- w celu rozpatrywania
reklamacji na podstawie obowiązku z art. 3-10 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o Rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku
Finansowym (Dz.U. 2017 poz. 2270 z późn. zm.) (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c
RODO);
- 6) w celu ewentualnego
podejmowania czynności związanych z przeciwdziałaniem przestępstwom bankowym,
w tym profilowania operacji finansowych pod kątem potencjalnych
przestępstw w celu pogłębienia badania zgłoszenia, będącego realizacją prawnie
uzasadnionego interesu zapobiegania przestępstwom bankowym przez Administratora
oraz obrony przed nadużyciami (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celach archiwalnych
(dowodowych) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia
informacji przez Administratora na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (art.
6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celu ewentualnego ustalenia,
dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będących realizacją prawnie
uzasadnionego interesu Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celach analitycznych
doboru usług do potrzeb klientów Administratora, optymalizacji produktów w
oparciu także o Pani/Pana uwagi na ich temat i Pani/Pana zainteresowanie,
optymalizacji procesów obsługi w oparciu o przebieg procesów obsługi
sprzedażowej i posprzedażowej, w tym reklamacji będących realizacją prawnie
uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celu badania satysfakcji
klientów będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora
określania jakości obsługi oraz poziomu zadowolenia klientów z produktów i
usług, gdy zawarliśmy umowę (podstawa z
art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celu oferowania Pani/Panu
przez Administratora reklam produktów i usług Administratora, w tym dobierania
ich pod kątem Pani/Pana potrzeb, czyli profilowania, na co Administrator
pobierze stosowną zgodę (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);
- w celu oferowania Pani/Panu
bezpośrednio (marketing bezpośredni) produktów i usług firm współpracujących
z Administratorem (partnerów Administratora), w tym dobierania ich pod
kątem Pani/Pana potrzeb, czyli profilowania, będącego realizacją prawnie
uzasadnionego interesu Administratora i
jego partnerów (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- W zakresie, w jakim
podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie
uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w tych
celach, chyba że Administrator będzie w stanie wykazać, że w stosunku do
Pani/Pana danych istnieją dla Administratora ważne prawnie uzasadnione
podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub Pani/Pana dane będą
niezbędne Administratorowi do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony
roszczeń.
- Aby wykonać prawo do
sprzeciwu, należy skontaktować się z placówką sprzedażową Banku i złożyć
pisemny wniosek.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
Pani/Pana
dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora:
- dla celów wykonywania
czynności bankowych, w szczególności dokonywania oceny zdolności kredytowej
i analizy ryzyka kredytowego – przez okres trwania Pani/Pana zobowiązania,
a po jego wygaśnięciu – tylko w przypadku wyrażenia przez
Panią/Pana zgody lub spełnienia warunków, o których mowa w art. 105a ust. 3 i 5
Prawa bankowego, przy czym w żadnym wypadku nie dłużej niż przez okres 5 lat po
wygaśnięciu zobowiązania, a w zakresie danych wynikających z zapytania
przekazanego do BIK – przez okres nie dłuższy niż 5 lat od jego przekazania, z
tym, że dane te będą udostępnianie przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy od
ich przekazania;
- dla celów stosowania metod
wewnętrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w art. 105a ust. 4
i 5 Prawa bankowego – przez okres trwania zobowiązania oraz przez okres 12 lat
od wygaśnięcia zobowiązania;
- dla celów statystycznych i
analiz – przez okres trwania
zobowiązania oraz przez okres 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania, a w zakresie
danych wynikających z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie dłuższy
niż 10 lat od jego przekazania.
ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Odbiorcami
Pani/Pana danych osobowych mogą być:
- Organy uprawnione do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie
art. 105 ust. 1 pkt 2 Prawa bankowego;
- Podmioty uprawnione do otrzymania danych osobowych na podstawie art.
104 ust. 2 Prawa bankowego;
- Podmioty, za pośrednictwem których administrator wykonuje czynności, a
które zostały określone w art. 6a Prawa bankowego oraz podmioty wspomagające
administratora przy wykonywaniu działalności takie jak firmy prawnicze, firmy
informatyczne, firmy windykacyjne;
- Instytucje, o których mowa w art. 105 ust. 4 Prawa bankowego, takie
jak : Biuro Informacji Kredytowej S.A., Związek Banków Polskich, Krajowy Rejestr Długów Biura Informacji
Gospodarczej, System Bankowy Rejestr, System Dokumenty Zastrzeżone.
PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE OSOBOWE DOTYCZĄ
Zgodnie
z RODO przysługują Pani/Panu następujące prawa:
- prawo
dostępu do swoich danych oraz prawo do otrzymania ich kopii (art. 15 RODO);
- prawo
sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych (art. 16 i 19 RODO);
- prawo do
usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym) (art. 17 i 19 RODO);
- prawo
do ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 i 19 RODO);
- prawo do
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21 RODO);
- prawo do
przenoszenia danych osobowych (art. 20 RODO);
- prawo do
wniesienia skargi do organu nadzorczego (Rozdział VIII RODO).
INFORMACJA O WYMOGU/DOBROWOLNOŚCI PODANIA
DANYCH OSOBOWYCH
Podanie
danych osobowych jest dobrowolne, ale jest konieczne do zawarcia umowy.
ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI
W procesie analizy oceny zdolności kredytowej, analizy
ryzyka kredytowego i podejmowania decyzji kredytowej, a także wykonywania umowy,
Administrator nie dokonuje profilowania w sposób zautomatyzowany.
|
|